miércoles, 26 de julio de 2017

Los medios sociales en la ortopedia pediátrica


Social Media in Pediatric Orthopaedics

Fuente
Este artículo es publicado originalmente en:
De:
Todos los derechos reservados para:
Copyright © 2016 Ovid Technologies, Inc., and its partners and affiliates. All Rights Reserved.
Some content from MEDLINE®/PubMed®, a database of the U.S. National Library of Medicine

Abstract
BACKGROUND:
Internet searches and social media utilization in health care has exploded over the past 5 years, and patients utilize it to gain information on their health conditions and physicians. Social media has the potential to serve as a means for education, communication, and marketing in all health care specialties. Physicians are sometimes reluctant to engage because of concerns of privacy, litigation, and lack of experience with this modality. Many surgical subspecialties have capitalized on social media but no study to date has examined the specific footprint of pediatric orthopaedic surgeons in this realm. We aim to quantify the utilization of individual social media platforms by pediatric orthopaedic surgeons, and identify any differences between private and hospital-based physicians, but also regional differences.
CONCLUSIONS:
The rapid expansion of social media usage by patients and their family members is an undeniable force affecting the health care industry. The Internet and social media platforms provide all physicians with a means to educate patients, collaborate with colleagues, and promote their practice and areas of interest. Our survey indicates that pediatric orthopaedic surgeons may be underutilizing their potential social media presence.
LEVELS OF EVIDENCE:
Level IV.
PMID:  28719545    DOI:  


Resumen

ANTECEDENTES:

Las búsquedas en Internet y la utilización de los medios sociales en el cuidado de la salud han explotado en los últimos 5 años, y los pacientes lo utilizan para obtener información sobre sus condiciones de salud y los médicos. Los medios de comunicación social tienen el potencial de servir como un medio para la educación, comunicación y marketing en todas las especialidades de salud. Los médicos son a veces reacios a participar debido a las preocupaciones de privacidad, litigios, y la falta de experiencia con esta modalidad. Muchas subespecialidades quirúrgicas han capitalizado en las redes sociales, pero ningún estudio hasta la fecha ha examinado la huella específica de los cirujanos ortopédicos pediátricos en este ámbito. Nuestro objetivo es cuantificar la utilización de las plataformas de medios sociales individuales por los cirujanos ortopédicos pediátricos, e identificar las diferencias entre los médicos privados y los hospitales, pero también las diferencias regionales.
CONCLUSIONES:
La rápida expansión del uso de los medios de comunicación social por los pacientes y sus familiares es una fuerza innegable que afecta a la industria del cuidado de la salud. La Internet y las plataformas de medios sociales proporcionan a todos los médicos un medio para educar a los pacientes, colaborar con sus colegas y promover su práctica y áreas de interés. Nuestra encuesta indica que los cirujanos ortopédicos pediátricos pueden estar subutilizando su potencial presencia en los medios sociales.

NIVELES DE EVIDENCIA:
Nivel IV.

PMID: 28719545 DOI: 10.1097 / BPO.0000000000001032

Descripción general de las fracturas pediátricas


Overview of Paediatric fractures

Fuente
Este artículo es publicado originalmente ene:
De y Todos los derechos reservados para:
Courtesy: Kaye Wilkins MD
Lynn Staheli MD
By Dr. Kaye Wilkins. A comprehensive overview of pediatric fractures. For more information and videos, please visit http://global-help.org and http://www.pedorthoacademy.org.
  • Categoría
  • Licencia

Conceptos Basicos de Medicina Legal, como evitar una demanda

Estimado Ciberpediatra te invito al Seminario de Pediatría, Cirugía Pediátrica y Lactancia Materna. Continuamos el Programa 2017, el día 26 Julio las 21hrs (Centro, México DF, Guadalajara Liima Perú) a la Conferencia: “Conceptos Basicos de Medicina Legal, como evitar una demanda”, por el “Dr. Alejandro Esquivel Velazco.“ Pediátra de la Cd de Cuernavaca Mor”. La sesión inicia puntualmente a las 21 hrs. 

Para entrar a la Sala de Conferencia:
1.- hacer click en la siguiente liga, o cópiala y escríbela en tu buscador
http://connectpro60196372.adobeconnect.com/medicina_legal/

2.- “Entra como Invitado” Escribes tu nombre y apellido en el espacio en blanco
3.- Hacer click en el espacio que dice “Entrar en la Sala”
5.- A disfrutar la conferencia
6.- Recomendamos que dejes tu Nombre Completo, Correo electrónico y que participes.
7.- Recientemente te solicita para emtar en la patafoem un add in, que es un parche bajalo de la siguiente liga: https://adobe.ly/2r4SSag



Dr. Enrique Mendoza López
Webmaster: CONAPEME
Coordinador Nacional: Seminario Ciberpeds-Conapeme
Av La Clinica 2520-310 col Sertoma
Monterrey N.L. CP 64718
Tel (81) 83482940, (81)81146053
Cel 0448183094806

Corazon y hormonas / Heart and hormones

Julio 23, 2017. No. 2758





Visite M_xico
Corazón, lípidos y hormonas.
La enfermedad cardiovascular es la principal causa de muerte en la población general. Además de los factores de riesgo bien conocidos, como la hipertensión, la tolerancia a la glucosa y la dislipidemia, la evidencia creciente sugiere que los cambios hormonales en diversas enfermedades endocrinas también afectan la morfología cardíaca y la función. Estudios recientes destacan la importancia de la disposición ectópica intracelular de lípidos miocárdicos y pericárdicos, ya que incluso ligeros cambios en estos depósitos de grasa se asocian con alteraciones en el rendimiento cardíaco. En esta revisión se describen los efectos de las hormonas, como la insulina, las hormonas tiroideas, la hormona del crecimiento y el cortisol, sobre la función cardíaca, centrándose en su impacto en el metabolismo de los lípidos miocárdicos, la utilización de sustrato cardiaco y la diusposión ectópica de lípidos, de incluso sutiles cambios hormonales para la función cardíaca en diversas enfermedades endocrinas y metabólicas.
PALABRAS CLAVE: esteatosis cardiaca; Cardiomiopatía diabética; Hipotiroidismo; Lípidos miocárdicos
Heart, lipids and hormones.
Endocr Connect. 2017 May;6(4):R59-R69. doi: 10.1530/EC-17-0031. Epub 2017 Apr 18.
Abstract
Cardiovascular disease is the leading cause of death in general population. Besides well-known risk factors such as hypertension, impaired glucose tolerance and dyslipidemia, growing evidence suggests that hormonal changes in various endocrine diseases also impact the cardiac morphology and function. Recent studies highlight the importance of ectopic intracellular myocardial and pericardial lipid deposition, since even slight changes of these fat depots are associated with alterations in cardiac performance. In this review, we overview the effects of hormones, including insulin, thyroid hormones, growth hormone and cortisol, on heart function, focusing on their impact on myocardial lipid metabolism, cardiac substrate utilization and ectopic lipid deposition, in order to highlight the important role of even subtle hormonal changes for heart function in various endocrine and metabolic diseases.
KEYWORDS: cardiac steatosis; diabetic cardiomyopathy; hypothyroidism; myocardial lipids

Sistema endocrino y corazón: una revisión
Soo S. Rhee y Elizabeth N. Pearce
Rev Esp Cardiol. 2011;64(3):220-231
Resumen
Una función endocrina normal es esencial para la salud cardiovascular. Los trastornos del sistema endocrino, consistentes en hiperfunción o hipofunción hormonales, tienen múltiples efectos en el sistema cardiovascular. En esta revisión se comentan la epidemiología, el diagnóstico y el tratamiento de los trastornos de las glándulas hipófisis, tiroides, paratiroides y suprarrenales en lo relativo a sus repercusiones de disfunción endocrina en el sistema cardiovascular. Se revisan también los efectos beneficiosos cardiovasculares que aporta el restablecimiento de una función endocrina normal.

XIV Congreso Virtual Mexicano de Anestesiología 2017
Octubre 1-Diciembre 31, 2017
Información / Information
Like us on Facebook   Follow us on Twitter   Find us on Google+   View our videos on YouTube 
Anestesiología y Medicina del Dolor

52 664 6848905

Síndrome de Cushing / Cushing syndrome



Julio 24, 2017. No. 2759






Visite M_xico

Síndrome de Cushing
Medicina y Laboratario, 2009
PDF
MANEJO DE PACIENTES CON SÍNDROME DE CUSHING.
Marcos M. Lima-Martínez, José Zerpa, Yorly Guerrero, Jenny Rivera, Marly Vielma
Rev Venez Endocrinol Metab 2013; 11(3):147-156
RESUMEN
El exceso crónico de glucocorticoides se acompaña de una amplia variedad de signos y síntomas conocidos como síndrome de Cushing. Esta condición, ocurre con mayor frecuencia por causas iatrogénicas cuando los glucocorticoides son usados como terapia antiinflamatoria por tiempo prolongado. El mecanismo patogénico del Cushing endógeno puede dividirse en dependiente o independiente de ACTH. A pesar de los avances en el diagnóstico y tratamiento de esta patología, el síndrome de Cushing continúa siendo un reto para el clínico. En este artículo, basado en niveles de evidencia científica y en la experiencia clínica de la Unidad de Endocrinología del IAHULA, se presenta el protocolo de manejo del Síndrome de Cushing, el cual incluye criterios diagnósticos, manejo clínico y tratamiento de esta condición. Palabras Clave: Síndrome de Cushing, cortisol, ACTH, hipófisis
PDF

Diferenciación del hipercortisolismo patológico / neoplásico (síndrome de Cushing) del hipercortisolismo fisiológico / no neoplásico (antes conocido como síndrome de pseudo-Cushing).
DIAGNOSIS OF ENDOCRINE DISEASE: Differentiation of pathologic/neoplastic hypercortisolism (Cushing's syndrome) from physiologic/non-neoplastic hypercortisolism (formerly known as pseudo-Cushing's syndrome).
Eur J Endocrinol. 2017 May;176(5):R205-R216. doi: 10.1530/EJE-16-0946. Epub 2017 Feb 8.
Abstract
Endogenous hypercortisolism (Cushing's syndrome) usually implies the presence of a pathologic condition caused by either an ACTH-secreting neoplasm or autonomous cortisol secretion from a benign or malignant adrenal neoplasm. However, sustained or intermittent hypercortisolism may also accompany many medical disorders that stimulate physiologic/non-neoplastic activation of the HPA axis (formerly known as pseudo-Cushing's syndrome); these two entities may share indistinguishable clinical and biochemical features. A thorough history and physical examination is often the best (and sometimes only) way to exclude pathologic/neoplastic hypercortisolism. The presence of alcoholism, renal failure, poorly controlled diabetes and severe neuropsychiatric disorders should always raise suspicion that the presence of hypercortisolism may be related to physiologic/non-neoplastic Cushing's syndrome. As late-night salivary cortisol and low-dose dexamethasone suppression have good sensitivity and negative predictive value, normal studies exclude Cushing's syndrome of any form. However, these tests have imperfect specificity and additional testing over time with clinical follow-up is often needed. When there is persistent diagnostic uncertainty, secondary tests such as the DDAVP stimulation test and the dexamethasone-CRH test may provide evidence for the presence or absence of an ACTH-secreting tumor. This review will define and characterize the numerous causes of physiologic/non-neoplastic hypercortisolism and provide a rational clinical and biochemical approach to distinguish it from pathologic/neoplastic hypercortisolism (true Cushing's syndrome).
PDF 

La mejor práctica actual en el manejo de pacientes después de la cirugía hipofisaria.
Current best practice in the management of patients after pituitary surgery.
Ther Adv Endocrinol Metab. 2017 Mar;8(3):33-48. doi: 10.1177/2042018816687240. Epub 2017 Mar 1.
Abstract
Sellar and parasellar masses are a common finding, and most of them are treated surgically via transsphenoidal approach. This type of surgery has revolutionized the approach to several hypothalamic-pituitary diseases and is usually effective, and well-tolerated by the patient. However, given the complex anatomy and high density of glandular, neurological and vascular structures in a confined space, transsphenoidal surgery harbors a substantial risk of complications. Hypopituitarism is one of the most frequent sequelae, with central adrenal insufficiency being the deficit that requires a timely diagnosis and treatment. The perioperative management of AI is influenced by the preoperative status of the hypothalamic-pituitary-adrenal axis. Disorders of water metabolism are another common complication, and they can span from diabetes insipidus, to the syndrome of inappropriate antidiuretic hormone secretion, up to the rare cerebral salt-wasting syndrome. These abnormalities are often transient, but require careful monitoring and management in order to avoid abrupt variations of blood sodium levels. Cerebrospinal fluid leaks, damage to neurological structures such as the optic chiasm, and vascular complications can worsen the postoperative course after transsphenoidal surgery as well. Finally, long-term follow up after surgery varies depending on the underlying pathology, and is most challenging in patients with acromegaly and Cushing disease, in whom failure of primary pituitary surgery is a major concern. When these pituitary functioning adenomas persist or relapse after neurosurgery other treatment options are considered, including repeated surgery, radiotherapy, and medical therapy.
KEYWORDS: Cushing disease; diabetes insipidus; hypopituitarism; hypothalamic hormones; hypothalamic neoplasms; hypothalamo-hypophyseal system; pituitary hormones; pituitary neoplasms

XIV Congreso Virtual Mexicano de Anestesiología 2017
Octubre 1-Diciembre 31, 2017
Información / Information
Like us on Facebook   Follow us on Twitter   Find us on Google+   View our videos on YouTube 
Anestesiología y Medicina del Dolor

52 664 6848905