jueves, 27 de abril de 2017

Dilemas morales en la ortopedia pediátrica


Moral Dilemmas in Pediatric Orthopedics
Fuente
Este artículo es originalmente publicado en:
De:
2015 Dec;38(12):e1133-8. doi: 10.3928/01477447-20151123-04.
Todos los derechos reservados para:
Copyright 2015, SLACK Incorporated.

Abstract
All orthopedic surgeons face moral dilemmas on a regular basis; however, little has been written about the moral dilemmas that are encountered when providing orthopedic care to pediatric patients and their families. This article aims to provide surgeons with a better understanding of how bioethics and professionalism apply to the care of their pediatric patients. First, several foundational concepts of both bioethics and professionalism are summarized, and definitions are offered for 16 important terms within the disciplines. Next, some of the unique aspects of pediatric orthopedics as a subspecialty are reviewed before engaging in a discussion of 5 common moral dilemmas within the field. Those dilemmas include the following: (1) obtaining informed consent and assent for either surgery or research from pediatric patients and their families; (2) performing cosmetic surgery on pediatric patients; (3) caring for pediatric patients with cognitive or physical impairments; (4) caring for injured pediatric athletes; and (5) meeting the demand for pediatric orthopedic care in the United States. Pertinent considerations are reviewed for each of these 5 moral dilemmas, thereby better preparing surgeons for principled moral decision making in their own practices. Each of these dilemmas is inherently complex with few straightforward answers; however, orthopedic surgeons have an obligation to take the lead and better define these kinds of difficult issues within their field. The lives of pediatric patients and their families will be immeasurably improved as a result.
Copyright 2015, SLACK Incorporated.
PMID:  26652336   DOI:  
[Indexed for MEDLINE]

Resumen
Todos los cirujanos ortopédicos  se enfrentan a dilemas morales sobre una base regular; Sin embargo, poco se ha escrito acerca de los dilemas morales que se encuentran en la prestación ortopédica atención a los pacientes pediátricos y sus familias. Este artículo tiene como objetivo proporcionar a los cirujanos una mejor comprensión de cómo la bioética y el profesionalismo se aplican a la atención de sus pacientes pediátricos. En primer lugar, se resumen varios conceptos fundamentales de ambos bioética y profesionalismo, y las definiciones se ofrecen por 16 términos importantes dentro de las disciplinas. A continuación, algunos de los aspectos únicos de la ortopedia pediatría como una subespecialidad son revisados antes de participar en una discusión de 5 dilemas morales comunes dentro del campo. Esos dilemas incluyen los siguientes: (1) obtener el consentimiento informado y el asentimiento de la cirugía o la investigación de pacientes pediátricos y sus familias; (2) la realización de cirugía cosmética en pacientes pediátricos; (3) el cuidado de pacientes pediátricos con alteraciones cognitivas o físicas; (4) el cuidado de los atletas lesionados pediátricos; y (5) satisfacer la demanda de pediatría ortopédica atención en los Estados Unidos. Consideraciones pertinentes son revisados para cada uno de estos 5 dilemas morales, preparando de este modo una mejor cirujanos para la toma de decisión moral de principios en sus propias prácticas. Cada uno de estos dilemas es inherentemente complejo con pocas respuestas directas; Sin embargo, los cirujanos ortopédicos tienen la obligación de tomar la iniciativa y definir mejor este tipo de problemas difíciles dentro de su campo. La vida de los pacientes pediátricos y sus familias se mejorará enormemente como resultado.

Centros de atención integral de los servicios de Medicare y Medicaid para reemplazo de articulación: el presente y el futuro de los cirujanos ortopédicos


Centers for Medicare & Medicaid Services’ Comprehensive Care for Joint Replacement: The Present and Future for Orthopedic Surgeons.

Fuente
Este artículo es originalmente publicado en:
De:
Orthopedics.2017 Mar 1;40(2):77-80. doi: 10.3928/01477447-20170302-03.
Todos los derechos reservados para:
Copyright 2017, SLACK Incorporated.

Abstract
The primary aim of this article is to describe the structure and challenges of Medicare and Medicaid reimbursement for a total hip or knee arthroplasty within the context of the Comprehensive Care for Joint Replacement model. The secondary aims are to identify potential challenges for reimbursement and solutions to overcome challenges for the orthopedic surgeon, and to describe and compare the current and projected reimbursement structures for total arthroplasty procedures. Final decisions on reimbursement for total arthroplasty as outlined by the Centers for Medicare & Medicaid Services are reviewed. The impact of these decisions and the effect of the Centers for Medicare & Medicaid Services’ payment structure on reimbursement for surgeons and organizations and the effect on patient care are highlighted. [Orthopedics. 2017; 40(2):77-80.].
Resumen
El objetivo principal de este artículo es describir la estructura y desafíos de reembolso de Medicare y Medicaid para una artroplastia total de cadera o rodilla en el contexto de la atención integral para el modelo de reemplazo de articulaciones. Los objetivos secundarios son identificar los posibles problemas de reembolso y soluciones para superar los retos para el cirujano ortopédico, y para describir y comparar las estructuras de reembolso actuales y previstos para los procedimientos de artroplastia total. Las decisiones finales sobre el reembolso de la artroplastia total como se indica por los Centros de Servicios de Medicare y Medicaid son revisados. El impacto de estas decisiones y el efecto de los Centros de Servicios estructura de pago Medicare y Medicaid en el reembolso de los cirujanos y las organizaciones y el efecto sobre el cuidado del paciente se destacan. [Ortopedía. 2017; 40 (2):. 77-80].
Copyright 2017, SLACK Incorporated.
PMID:  28339001   DOI:  

Opioides neuroaxiales en obstetricia / Neuraxial opioids in obstetrics

Abril 27, 2017. No. 2672






Analgesia con opioides neuroaxiales en trabajo de parto y en el postoperatorio de cesárea y de histerectomía. Una encuesta de cuestionario en Suecia.
Neuraxial opioids as analgesia in labour and postoperative after caesarean section and hysterectomy: A questionnaire survey in Sweden.
F1000Res. 2017 Feb 13;6:133. doi: 10.12688/f1000research.10705.1. eCollection 2017.
Abstract
Background: Neuraxial opioids improve labour analgesia and analgesia after caesarean section (CS) and hysterectomy. Undesirable side effects and difficulties in arranging postoperative monitoring might influence the use of these opioids. The aim of the present survey was to assess the use of intrathecal and epidural morphine in gynaecology and obstetrics in Sweden. Methods: A questionnaire was sent to 47 anaesthesiologists at obstetric units in Sweden concerning the use and postoperative monitoring of morphine, sufentanil and fentanyl in spinal/epidural anaesthesia. Results: A total of 32 units responded representing 83% of annual CS in Sweden. In CS spinal anaesthesia, 20/32 units use intrathecal morphine, the most common dose of which was 100 μg (17/21). Intrathecal fentanyl (10-20 μg) was used by 21 units and sufentanil (2.5 -10 μg) by 9/32 of the responding units. In CS epidural anaesthesia, epidural fentanyl (50-100 μg) or sufentanil (5-25 μg) were commonly used (25/32), and 12/32 clinics used epidural morphine, the majority of units used a 2 mg dose. Intrathecal morphine for hysterectomy was used by 20/30 units, with 200 μg as the most common dose (9/32). Postoperative monitoring was organized in adherence to the National Guidelines; the patient is in postoperative care or an obstetrical ward over 2-6 hours and up-to 12 hours in an ordinary surgical ward. Risk of respiratory depression/difficult to monitor was a reason for not using intrathecal opioids. Conclusions: Neuraxial morphine is used widely in Sweden in CS and hysterectomy, but is still restricted in some units because of the concern for respiratory depression and difficulties in monitoring.
KEYWORDS:
Caesarean Section; epidural morphine; fentanyl; hysterectomy; intrathecal morphine; labour pain; postoperative pain; sufentanil

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Anestesiología y Medicina del Dolor

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miércoles, 26 de abril de 2017

Práctica basada en valores: un marco de acuerdo a un razonamiento


Values based practice: a framework for thinking with
Fuente
Este artículo es originalmente publicado en:
De:
2017 Apr 21:1-5. doi: 10.1080/14739879.2017.1313689. [Epub ahead of print]
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Abstract
Values are those principles that govern behaviours, and values-based practice has been described as a theory and skills base for effective healthcare decision-making where different (and hence potentially conflicting) values are in play. The emphasis is on good process rather than pre-set right outcomes, aiming to achieve balanced decision-making. In this article we will consider the utility of this model by looking at leadership development, a current area of much interest and investment in healthcare. Copeland points out that ‘values based leadership behaviors are styles with a moral, authentic and ethical dimension’, important qualities in healthcare decision-making.
KEYWORDS:
Leadership; decisionmaking; valuesbasedpractice

Resumen
Los valores son los principios que rigen los comportamientos y los valores basados en la práctica ha sido descrito como una base de la teoría y las habilidades para la toma de decisiones sanitarias eficaces donde los valores diferentes (y por lo tanto potencialmente conflictivos) están en juego. El énfasis está en buen proceso en lugar de los resultados preestablecidos adecuados, con el objetivo de lograr la toma de decisiones equilibrada. En este artículo vamos a considerar la utilidad de este modelo observando el desarrollo de liderazgo, soluciona un problema de mucho interés y la inversión en la asistencia sanitaria. Copeland señala que ‘los valores son comportamientos de liderazgo basados estilos con una moral auténtica y dimensión ética ‘, cualidades importantes en la toma de decisiones sanitarias.
PALABRAS CLAVE:
Liderazgo; Toma de decisiones; Práctica basada en valores
PMID:  28427303   DOI:  

Cuestiones éticas en la educación: Los alumnos de medicina y la experiencia mundial en salud

http://www.columnavertebralpediatricaygeriatrica.com.mx/etica/cuestiones-eticas-en-la-educacion-los-alumnos-de-medicina-y-la-experiencia-mundial-en-salud/


Ethical issues in education: Medical trainees and the global health experience


Fuente
Este artículo es originalmente publicado en:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28410992

http://www.bestpracticeobgyn.com/article/S1521-6934(17)30047-0/fulltext



De:

Raine SP1.

Best Pract Res Clin Obstet Gynaecol. 2017 Mar 15. pii: S1521-6934(17)30047-0. doi: 10.1016/j.bpobgyn.2017.03.004. [Epub ahead of print]



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Copyright © 2017. Published by Elsevier Ltd.


Abstract


With interest in global health experiences (GHEs) by medical trainees remaining high, the number of global health programs offering educational experiences in resource limited settings has proliferated. Development and implementation of GHEs has outpaced the critical evaluation of ethical considerations inherent in these programs. Global health programs must adhere to the four principles of beneficence, nonmaleficence, respect of autonomy, and justice in crafting a GHE focused on maximizing the experience of the learners, host country, and patients. The four ethical principles provide a guideline for the development and implementation of highly ethical GHEs for medical trainees.

Resumen

Con el interés en las experiencias mundiales de salud (GHEs) por los estudiantes de medicina permanece alto, el número de programas de salud global que ofrecen experiencias educativas en escenarios de recursos limitados ha proliferado. El desarrollo y la implementación de GHEs ha superado la evaluación crítica de las consideraciones éticas inherentes a estos programas. Los programas mundiales de salud deben adherirse a los cuatro principios de beneficencia, no maleficencia, respeto a la autonomía y justicia en la elaboración de un GHE centrado en maximizar la experiencia de los estudiantes, el país anfitrión y los pacientes. Los cuatro principios éticos proporcionan una guía para el desarrollo y la implementación de GHEs altamente éticas para los estudiantes médicos.

KEYWORDS:

global health; global health experience; medical education; medical student; resident
PMID: 28410992   DOI:  10.1016/j.bpobgyn.2017.03.004