miércoles, 6 de junio de 2012

Ortopedia. Alerta


El Centro de Especialidades Odontológicas otorgó más de 16 mil ...
www.nssoaxaca.com
En entrevista, detalló que de estas consultas, dos mil 226 fueron de odontopediatría, mil 429 endodoncias, 453 cirugías maxilofaciales, mil 88 sobre patologías bucales, 653 de ortopedia maxilar, dos mil 226 ortodoncias, mil dos de periodoncia, ...
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Se inicia en Sancti Spíritus tratamiento con células madre
Agencia Cubana de Noticias
La Habana, 4 jun (AIN) La provincia de Sancti Spíritus inició el tratamiento con células madre a pacientes con osteoartritis de rodilla, con lo cual suman 10 los territorios que aplican ese proceder en la especialidad de ortopedia.
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Agencia Cubana de Noticias
 
Centro De Rehabilitacion Ortopedia Y Lesiones Deportivas - Durango
5 Check-ins at Centro De Rehabilitacion Ortopedia Y Lesiones Deportivas "A mi me ayudaron con una caída, la Dra. Es Especialista y tiene buen equipo..."
https://foursquare.com/v/...de.../4fa9a939e4b04f8c93f0292b
Ortopedia Rubio: Una nueva esperanza para tratar las lesiones ...
Ortopedia Rubio. Información para personas discapacitadas, ortopedia,ayudas técnicas, enfermedad del Alzheimer, Gerontología y Geriatría ...
ortopediarubio.blogspot.com/.../una-nueva-esperanza-para-trat...

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¿Cómo deberían usar las Universidades las Redes Sociales?


http://www.diigo.com/bookmark/http%3A%2F%2Fwww.dosensocial.com%2F2011%2F11%2F20%2Fcomo-deberian-usar-las-universidades-las-redes-sociales%2F?gname=blogosfera-educativa


He tenido la gran oportunidad de ser invitado a diferentes universidades a dar conferencias y cursos de mercadotecnia y redes sociales para alumnos de carrera, maestría y doctorado, lo cual es muy satisfactorio para mi, pues me gusta mucho compartir lo que sé con las nuevas generaciones. Algo que me llama mucho la atención es que las universidades en el mundo de habla hispana hoy en día, se encuentran aún en una etapa muy inmadura en el camino de las redes sociales, a pesar de que el mercado al que atienden, está totalmente inmerso y vive dentro de estos nuevos medios de comunicación (y ya no ven los medios tradicionales como la televisión, si no me creen pregúntenles!).

La Universidad vende sueños, no carreras o maestrías.

Cuando converso con personas de las instituciones educativas, yo les pregunto que cuál es el producto que ellos venden a su mercado y la respuesta directa es carreras, maestrías, diplomados, doctorados, etc., sin embargo en mi opinión, la universidad vende SUEÑOS, sí SUEÑOS, porque por lo que su mercado decide entrar a una universidad es buscando tener un mejor futuro, tener un mejor empleo, ser un emprendedor, un empresario, ser un científico, un político, aprender más de sus pasiones, por lo tanto buscan lograr un SUEÑO. Las redes sociales les ayudarán a conectar a esos soñadores con su propuesta de valor para lograr esos sueños.

¿Para qué pueden usar las redes sociales las universidades?

  • Generar un posicionamiento e imagen. El contenido y las opiniones, así como el comportamiento e interacción de la universidad en las redes sociales, van a fijar sin duda una ilustración de lo que es la institución. Las redes sociales son un gran escaparate. Conviertan a la universidad en un líder de opinión, al final deberían serlo, ¿o no?
  • Atraer más alumnos. Su mercado objetivo vive hoy en día en las redes sociales, ¿dónde creen que deben buscar a sus potenciales estudiantes?
  • Comunicación con la comunidad de estudiantes. Sin duda al estar los estudiantes de forma cotidiana y constante entrando a las redes sociales, este es un excelente lugar para dirigir mensajes a la audiencia estudiantil de la propia universidad, así como para generar grupos oficiales.
  • Conexión con ex-alumnos. Nadie mejor que los graduados para impulsar a la universidad, ¿qué creen que pase si las personas que ya se han graduado se conectan a la universidad?, ni más ni menos que serán personas que le estarán dando Me Gusta y compartiendo sus temas y podrán aportar experiencias de cuando estuvieron ahí. Además esta conexión será de valor para los estudiantes actuales.

Pero, ¿sobre qué debería hablar o publicar una universidad en sus redes sociales?

En una universidad hay cualquier cantidad de temas interesantes que se pueden convertir en contenido, además de que tienen dentro de sus instalaciones a mucho personal muy instruido que puede aportar mucho.
No hables de carreras y maestrías como tu tema principal a publicar, busca mejor poner a tu audiencia en un contexto de lo que pueden aprender contigo, como negocios, tecnología, innovación, casos de estudio, economía, por otro lado debes ser casual y compartir elementos interesantes que suceden en el campus como eventos, deportes, cómo es el ambiente, mostrar lo divertido que la va a pasar cuando esté ahí, además podrías hasta poner oportunidades de empleo.
Recuerda, la gente compra sueños en tu universidad, el sueño de llegar a ser alguien mejor y trascender, ¿tu universidad se lo puede dar?, ¿Porque no lo encaminas hacia allá?, dile cómo le vas a ayudar a llegar a su sueño

¿En qué redes deberían estar las Universidades?

  • Facebook: publicación de contenido, conversación con alumnos, ex-alumnos y posibles candidatos.
  • Twitter: publicación de contenidos, alta interacción con personas, información, establecer vínculo con el mercado meta.
  • LinkedIn: Aquí puedes hacer conexión con todo los empleados, exalumnos e incluso puedes estimular que tus alumnos ya aprendan a poner su currículum en esta red tan poderosa para su vida profesional. Puedes hacer grupos para que se debatan temas relacionados a lo que tu universidad enseña, cómo negocios, ingeniería, telecomunicaciones, etc., imagínate el liderazgo que vas a generar por tener estos grupos.
  • YouTube: muestra a tu universidad en su ambiente, su infraestructura, haz cápsulas educativas con tus maestros o alumnos compartiendo temas de interés de tu audiencia, conviértanse en un ejemplo.
  • Flickr: aquí tienen la oportunidad de tener su portafolio de fotografías del campus, de su gente, sus eventos, sus instalaciones, sus deportistas, imagínense todos los “momentos” que pueden compartir con sus seguidores.

Un Plan.

Claro que para entrar a las redes sociales se debe entrar de forma planeada, definir exactamente  para qué quieren estar, qué objetivos buscan, saber cómo piensan conectar con los alumnos y la audiencia. Cuál va a ser el lenguaje que van a usar, cuáles serán las reglas de la casa, el plan de contenido, etc. No dejen nada al azar.

Tomar en cuenta que las redes sociales son libres.

Ahora que tu universidad entra a las redes sociales deben de tomar en cuenta que estas son libres, que la gente puede expresar su opinión, a favor o en contra y deben aprender a ser maduros y aceptar los comentarios y ser inteligentes para manejarlos. No comentan el error de bloquear a personas o llamarle la atención o castigar alumnos, ya conozco de varios casos relacionados a ellos, creo que sería un error fatal y hablaría de la falta de criterio de la institución.
Sin duda las universidades son una de las organizaciones que DEBEN estar en las redes sociales, su potencial es enorme y sus seguidores los está esperando, eso si deben aprender a acercarse a la gente, ser cálidos, comprender a su audiencia, hablar en su idioma. Y recuerda no promuevan carreras y maestrías, promuevan sueños.
Me encantaría contar con tus comentarios y saber tu opinión.
Espero que este artículo haya sido de tu interés y utilidad. Si te gustó compártelo con tus amigos o colegas dando click al botón de Tweet (Twitter), Me Gusta/Like (Facebook), Share (LinkedIn) o en el de Votar (Bitácoras).
Si deseas contactarme, estaré gustoso de interactuar contigo. Gracias.
Octavio Regalado
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Chubb and Moe: Higher Education's Online Revolution


http://paper.li/weejeelearning/e-learning?utm_source=subscription&utm_medium=email&utm_campaign=paper_sub

The substitution of technology (which is cheap) for labor (which is expensive) can vastly increase access to an elite-caliber education.

At the recent news conference announcing edX, a $60 million Harvard-MIT partnership in online education, university leaders spoke of reaching millions of new students in India, China and around the globe. They talked of the "revolutionary" potential of online learning, hailing it as the "single biggest change in education since the printing press."
Heady talk indeed, but they are right. The nation, and the world, are in the early stages of a historic transformation in how students learn, teachers teach, and schools and school systems are organized.
These same university leaders mentioned the limits of edX itself. Its online courses would not lead to Harvard or MIT degrees, they noted, and were no substitute for the centuries-old residential education of their hallowed institutions. They also acknowledged that the initiative, which offers free online courses prepared by some of the nation's top professors, is paid for by university funds—and that there is no revenue stream and no business plan to sustain it.
In short, while they want to be part of the change they know is coming, they are uncertain about how to proceed. And in this Harvard and MIT are not alone. Stanford, for instance, offers a free online course on artificial intelligence that enrolls more than 150,000 students world-wide—but the university's path forward is similarly unclear. How can free online course content be paid for and sustained? How can elite institutions maintain their selectivity, and be rewarded for it, when anyone can take their courses?
This challenge can be met. Over the long term, online technology promises historic improvements in the quality of and access to higher education. The fact is, students do not need to be on campus at Harvard or MIT to experience some of the key benefits of an elite education. Moreover, colleges and universities, whatever their status, do not need to put a professor in every classroom. One Nobel laureate can literally teach a million students, and for a very reasonable tuition price. Online education will lead to the substitution of technology (which is cheap) for labor (which is expensive)—as has happened in every other industry—making schools much more productive.
And lectures just scratch the surface of what is possible. Online technology lets course content be presented in many engaging formats, including simulations, video and games. It lets students move through material at their own pace, day or night. It permits continuing assessment, individual tutoring online, customized reteaching of unlearned material, and the systematic collection of data on each student's progress. In many ways, technology extends an elite-caliber education to the masses who would not otherwise have access to anything close.
Getty Images
Skeptics worry that online learning will destroy the "college experience," which requires that students be at a geographical place (school), interacting with one another and their professors. But such a disconnect isn't going to happen. The coming revolution is essentially about finding a new balance in the way education is organized—a balance in which students still go to school and have face-to-face interactions within a community of scholars, but also do a portion of their work online.
In this blended educational world, the Harvards and MITs will not be stuck charging tuition for on-campus education while they give away course materials online. They and other elite institutions employ world-renowned leaders in every discipline. They have inherent advantages in the creation of high-quality online content—which hundreds of other colleges and universities would be willing to pay for.
In this way, college X might have its students take calculus, computer science and many other lecture courses online from MIT-Harvard (or other suppliers), and have them take other classes with their own local professors for subjects that are better taught in small seminars. College X can thus offer stellar lectures from the best professors in the world—and do locally what it does best, person to person.
Don't dismiss the for-profit colleges and universities, either. Institutions such as the University of Phoenix—and it is hardly alone—have embraced technology aggressively. By integrating online courses into their curricula and charging less-than-elite prices for them, for-profit institutions have doubled their share of the U.S. higher education market in the last decade, now topping 10%. In time, they may do amazing things with computerized instruction—imagine equivalents of Apple or Microsoft, with the right incentives to work in higher education—and they may give elite nonprofits some healthy competition in providing innovative, high-quality content.
For now, policy makers, educators and entrepreneurs alike need to recognize that this is a revolution, but also a complicated process that must unfold over time before its benefits are realized. The MITs and Harvards still don't really know what they are doing, but that is normal at this early stage of massive change. Early stumbles and missteps (which edX may or may not be) will show the way toward what works, and what is the right balance between online and traditional learning.
But like countless industries before it, higher education will be transformed by technology—and for the better. Elite players and upstarts, not-for-profits and for-profits, will compete for students, government funds and investment in pursuit of the future blend of service that works for their respective institutions and for the students each aims to serve.
Mr. Chubb is interim CEO of Education Sector, an independent think tank, and a distinguished visiting fellow at Stanford University's Hoover Institution. Mr. Moe is professor of political science at Stanford and a senior fellow at Hoover. They are the authors of "Liberating Learning: Technology, Politics, and the Future of American Education" (John Wiley & Sons 2009).
A version of this article appeared May 31, 2012, on page A17 in the U.S. edition of The Wall Street Journal, with the headline: Higher Education's Online Revolution.

Ultrasonido en medicina del dolor


El papel cambiante del ultrasonido en medicina del dolor
Michael Gofeld
Pain medicine News
Eficacia de las inyecciones guiadas con ultrasonido en pacientes con síndrome facetario de la columna lumbar baja 
Efficacy of ultrasonography-guided injections in patients with facet syndrome of the low lumbar spine.
Department of Physical Medicine and Rehabilitation, College of Medicine, Kyung Hee University, Seoul 130-702, Korea.
Ann Rehabil Med. 2012 Feb;36(1):66-71. Epub 2012 Feb 29.
Abstract
OBJECTIVE: To investigate the efficacy of ultrasonography (US)-guided injections in patients with low lumbar facet syndrome, compared with that in patients who received fluoroscopy (FS)-guided injections. METHOD: Fifty-seven subjects with facet syndrome of the lumbar spine of the L4-5 and L5-S1 levels were randomly divided into two groups to receive intraarticular injections into the facet joint. One group received FS-guided facet joint injections and the other group received US-guided facet joint injections. Treatment effectiveness was assessed using a visual analogue scale (VAS), physician's and patient's global assessment (PhyGA, PaGA), and the modified Oswestry Disability Index (MODI). All parameters were evaluated four times: before injections, and at a week, a month, and three months after injections. We also measured, in both groups, how long it took to complete the whole procedure. RESULTS: Each group showed significant improvement from the facet joint injections on the VAS, PhyGA, PaGA, and MODI (p<0.05). However at a week, a month, and three months after injections, no significant differences were observed between the groups with regard to VAS, PhyGA, PaGA, and MODI (p>0.05). Statistically significant differences in procedure time were observed between groups (FS: 248.7±6.5 sec; US: 263.4±5.9 sec; p=0.023). CONCLUSION: US-guided injections in patients with lumbar facet syndrome are as effective as FS-guided injections for pain relief and improving activities of daily living.
http://pdf.medrang.co.kr/paper/pdf/Jkarm/Jkarm036-01-09.pdf 
Bloqueo de nervio occipital mayor guiado con ultrasonido en pacientes con cefalea occipital y seguimiento a corto plazo
Ultrasound-guided greater occipital nerve block for patients with occipital headache and short term follow up.
Shim JH, Ko SY, Bang MR, Jeon WJ, Cho SY, Yeom JH, Shin WJ, Kim KH, Shim JC.
Department of Anesthesiology and Pain Medicine, Hanyang University College of Medicine, Seoul, Korea.
Korean J Anesthesiol. 2011 Jul;61(1):50-4. Epub 2011 Jul 21.
Abstract
BACKGROUND: The greater occipital nerve (GON) block has been frequently used for different types of headache, but performed with rough estimates of anatomic landmarks. Our study presents the values of the anatomic parameters and estimates the effectiveness of the ultrasound-guided GON blockade. METHODS: The GON was detected using ultrasound technique and distance from external occipital protuberance (EOP) to GON, from GON to occipital artery and depth from skin to GON was measured in volunteers. Patients with occipital headache were divided into two groups (ultrasound-guided block: group S, conventional blind block: group B) and GON block was performed. The same parameters were measured on group S and VAS scores were assessed at pretreatment, 1 week and 4 weeks after treatment on both groups. RESULTS: The GON had distance of 23.1 ± 3.4 mm (right) and 20.5 ± 2.8 mm (left) from EOP to GON. Its depth below the skin was 6.8 ± 1.5 mm (right) and 7.0 ± 1.3 mm (left). The distance from GON to occipital artery was 1.5 ± 0.6 mm (right) and 1.2 ± 0.6 mm (left) in volunteers. Initial VAS score of group S and group B patients were 6.4 ± 0.2 and 6.5 ± 0.2. VAS score of 4 weeks after injection were 2.3 ± 0.2 on group S and 3.8 ± 0.3 on group B (P = 0.0003).
CONCLUSIONS:  The parameters measured in this study should be useful for GON block and ultrasound-guided blockade is likely to be a more effective technique than blind blockade in occipital headache treatment.
http://ekja.org/Synapse/Data/PDFData/0011KJAE/kjae-61-50.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3155137/pdf/kjae-61-50.pdf 

 
Atentamente
Anestesiología y Medicina del Dolor